7 Priežastys, kodėl verta daugiau laiko praleisti gryname ore. 5 PRIEŽASTIS

GERO MIEGO PASLAPTIS

 

Statistika byloja, kad miego sutrikimai kamuoja net trečdalį Lietuvos gyventojų!

Kiekvienas žino, kad pilnavertis miegas būtinas tiek gerai organizmo būklei, tiek psichinei sveikatai, tiek darbingumui palaikyti. Nežinau kaip jūs, bet aš po nemigos nakties būnu irzli, jaučiuosi blogai, visi Nemiga, miego sutrikimai, nauda buti lauke, grynas oras, priezastysdarbai tada vyksta tarsi per prievartą, nes “reikia”…  Nelieka jokio gyvenimo džiaugsmo

Mūsų miego kokybė ypatingai priklauso nuo hormono melatonino ir mūsų individualaus dienos ritmo, kurį reguliuoja mūsų biologinis laikrodis. Taip taip, tai realus “daiktas”!

 

Kaip veikia biologinis laikrodis?

Vidinis kūno laikrodis „tiksi“ smegenyse, konkrečiau – pagumburyje, ir moksliškai yra vadinamas suprachiazmatiniu branduoliu.

Biologinis laikrodis, gavęs impulsą per akių fotoreceptorius, keičia endokrininių – vegetacinių sistemų veiklą. Kai yra pats vidurdienis, ir saulė skaisčiai šviečia), šis konkretus fotoreceptorius signalizuoja suprachiazmatiniam branduoliui, kad šis praneštų kankorėžinei liaukai nebegaminti melatonino, ir todėl mes būname žvalūs. O kai Saulė ima leistis, dienos šviesos aplinkoje mažėja, ir didėja melatonino lygis, dėl kurio mes norime miegoti.

Taigi, tam, kad šis „mechanizmas“ veiktų tinkamai, mums būtina dienos metu kuo daugiau laiko praleisti natūralioje dienos šviesoje.

Todėl akivaizdu, kad jei jūs visą dieną praleidžiate uždarose patalpose, jūsų natūralus dienos ritmas išsibalansuoja ir, žinoma, nuo to kenčia jūsų miego kokybė!

 

Nemiga, miego sutrikimai, nauda buti lauke, grynas oras, priezastys

Buvimas lauke gerina miego kokybę

St. Louis Universieto medicinos mokykloje atliktas tyrimas parodė, jog žmonėms, bent 30-60 minučių per dieną pabuvusiems lauke, atsistato vidinis laikrodis ir gerokai pagerėja miego kokybė.

Vėlesni tyrimai patvirtino panašius rezultatus – ofiso darbuotojams, kurie turėjo miego sutrikimų, buvo leista kasdien praleisti daugiau laiko lauke. Rezultatai puikūs – lengvesnis užmigimas ir ramesnis visos nakties miegas.

 

Žinoma, nemigos priežasčių gali būti daug, tačiau pradėkime nuo paprasčiausio būdo padėti sau lengvai užmigti ir ramiai miegoti – išeikime kasdien pasivaikščioti. O jei nėra jėgų ir noro toli keliauti – apeikime nors savo kiemą, kokius 5 kartus – garantuoju ir tau jau bus naudos

Jūsų atsiliepimas

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *